Loading...
Zdravý životní styl 2017-08-15T16:18:33+00:00

Zdravý životní styl

„Balené vody nikdy nedosáhnou čerstvosti živé vody.“ 

Živá voda má mnohem lepší parametry než voda balená. Ze stojaté vody se postupně vytrácí obsah kyslíku, zásaditost a hlavně antioxidační účinky.

Čím déle je voda uskladněna, tím méně pozitivních efektů můžeme od vody očekávat.

Kolik vody naše tělo potřebuje?

Potřebné množství vody závisí na tělesné hmotnosti každého jedince, jeho fyzické aktivitě a také na klimatických podmínkách, ve kterých žije.

Člověk potřebuje v průměru 1 cm3 vody na minutu. Proto bychom měli denně vypít takové množství vody, abychom se udržovali v dobrém stavu a kompenzovali její denní úbytek. V ideálním stavu tedy 2500 cm3 (2,5 litru) a více.

U kojenců tvoří voda cca 80% tělesné hmotnosti, u dospělých přibližně 60%, u starších lidí se množství tělních tekutin snižuje přibližně na 50% hmotnosti.

Voda je nutná, aby regulovala naši teplotu a chránila nás před přehříváním a horečkou.

Dehydratace

Při nedostatku vody se organismus dostává do dehydrovaného stavu, který může být i životu nebezpečný.

Pokud se množství tělních tekutin dostane 1 % pod svou optimální úroveň, začneme pociťovat velkou žízeň, únavu a slabost. Poklesne-li dalších 5 % pod tuto hranici, dostaneme mírnou horečku, a při úbytku 10% dochází ke zvracení a nastávají křeče. V těchto případech hovoříme o vážném ohrožení na životě.

Nápoje obsahující kofein, jako jsou káva, čaj a energetické nápoje, způsobují dehydrataci organismu. Aby se mohl kofein lépe vstřebat, potřebuje k chemické reakci molekuly vody. Podobné je i vstřebávání alkoholu. Chceme-li se udržet v dobře hydratovaném stavu, je pro nás voda nepostradatelnou součástí každého dne.

Pro správnou hydrataci těla je odborníky doporučována ionizovaná voda.